ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: інноваційний маркетинг, економічна безпека, маркетингові стратегії, стійкість підприємства, конкурентоспроможність

Анотація

У статті розглянуто значення інноваційних маркетингових стратегій у забезпеченні економічної стійкості підприємств. Розглянуто роль маркетингових стратегій у забезпеченні економічної стійкості підприємств. Доведено, що традиційні підходи до маркетингу поступаються місцем персоналізованим, технологічним та гнучким рішенням, заснованим на використанні Big Data, CRM-систем, автоматизації маркетингу та цифрових комунікацій. Проведений SWOT-аналіз виявив переваги та виклики інноваційних стратегій, серед яких підвищення ефективності бізнес-процесів, мінімізація ризиків та складність інтеграції нових технологій. Обґрунтовано, що застосування сучасних маркетингових підходів сприяє конкурентоспроможності підприємств, їхньому розвитку та адаптації до змінного ринкового середовища. Окреслено основні напрями розвитку маркетингових підходів для підвищення конкурентоспроможності та економічної безпеки підприємств у динамічному ринковому середовищі.

Посилання

Адаменко Т. М. Система економічної безпеки підприємства: підхід до формування. Економіка Менеджмент Підприємництво. 2013. No 25(ІІ). С. 265-273. URL: http://eme.ucoz.ua/publ/zbirniki/25_ii_2013/adamenko_t_m_/39-1-0-333

Васильців Т. Г., Гринкевич С. С. Формування середовища економічної безпеки підприємництва в Україні. Економічний часопис ХХІ. 2015. No 3–4(1). С. 24–27.

Дикань В. Л., Назаренко І. Л. Комплексна методика визначення рівня економічної безпеки. Харків: УкрДАЗТ, 2011. С. 142.

Дмитрієв І. А., Близнюк А. О. Сутність та місце економічної безпеки підприємства в системі забезпечення економічної безпеки держави. Вісник Східноукраїнського національного університету імені В. Даля. 2011. No 3 (157). С. 86-90.

Драгун А. О. Визначення впливу системи чинників, що впливають на економічну безпеку підприємства. Науковий вісник Ужгородського наукового університету. 2020. Вип. 34. С. 64-71. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/34_2020ua/13.pdf

Когут М., Содома Р., Романів В. (2024). Основи управління безпекою в організаціях корпоративного типу Економіка та суспільство. 2024. Вип. 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-81

Козаченко Г. В., Пономарьов В. П., Ляшенко О. М. Економічна безпека підприємства: сутність та механізм забезпечення. Київ: Лібра, 2003, 280 с.

Костюк О. С. Оцінювання ефективності функціонування маркетингу на підприємстві. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/11357/1/15.pdf

Романчик Т. В., Романчик А. В. Маркетингова складова економічної безпеки підприємства. Вісник Національного технічного університету "ХПІ". 2017. No 24 (1246). С. 153–158.

Юрків Н. Я., Васильчак С. В., Стручок Н. М. Взаємозв'язок структурних елементів економічної безпеки підприємства з урахуванням комплексу маркетингу. Науковий вісник НЛТУ України. 2014. Вип. 24. С. 175–179. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnltu_2014_24.9_34

Marschner D. C., McCarthy E. J. Basic Marketing: A Managerial Approach. Journal of Marketing. 1972. Vol. 36. P. 106. https://doi.org/10.2307/1250877.

Admenko T.M. (2013). Systema ekonomichnoi bezpeky pidpryemstva: pidkhid do formuvannya [The system of economic security of the enterprise: an approach to formation]. Ekonomika Menedzhment Pidpryyemnytstvo - Economics, Management, Entrepreneurship, vol. 25(II), pp. 265-273. Available at: http://eme.ucoz.ua/publ/zbirniki/25_ii_2013/adamenko_t_m_/39-1-0-333

Vasyltsiv T.H. (2015). Formuvannya seredovyshcha ekonomichnoyi bezpeky pidpryyemnytstva v Ukrayini [Formation of an environment of economic security of entrepreneurship in Ukraine]. Ekonomichnyy chasopys XXI - Economic Journal XXI, vol. 3–4(1), pp. 24–27.

Dykan V.L., Nazarenko I.L. (2011). Kompleksna metodyka vyznachennia rivnia ekonomichnoi bezpeky [Complex method of determining the level of economic security]. Kharkiv: UkrDAZT.

Dmytriiev I.A., Blyzniuk A.O. (2011). Sutnist ta mistse ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva v systemi zabezpechennia ekonomichnoi bezpeky derzhavy [The essence and place of the economic security of the enterprise in the system of ensuring the economic security of the state]. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni V.Dalia - Bulletin of the East Ukrainian National University named after V. Dal, vol. 3(157), pp. 86-90.

Dragun, A.O. (2020). Vyznachennia vplyvu systemy chynnykiv, shcho vplyvaiut na ekonomichnu bezpeku pidpryiemstva [Determining the impact of a system of factors influencing the economic security of the enterprise], Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho naukovoho universytetu - Scientific Bulletin of Uzhgorod Scientific University, vol. 34, рp. 64-71. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/34_2020ua/13.pdf [in Ukrainian].

Kohut M., Sodoma R., Romaniv V. (2024). Osnovy upravlinnia bezpekoiu v orhanizatsiiakh korporatyvnoho typu [Fundamentals of security management in corporate organizations]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, no. 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-81

Kozachenko H.V., Ponamarov V.P., Liashenko O.M. (2003). Ekonomichna bezpeka pidpryiemstva: sutnist ta mekhanizm zabezpechennia [Economic security of the enterprise: essence and mechanism of provision]. Kyiv: Libra.

Kostiuk, O.S. Otsiniuvannia efektyvnosti funktsionuvannia marketynhu na pidpryiemstvi [Evaluation of the effectiveness of marketing in the enterprise]. Available at: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/11357/1/15.pdf

Romanchyk T. V., Romanchyk A.V. (2017). Marketynhova skladova ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva [Marketing component of economic security of the enterprise], Visnyk Nats. tekhn. un-tu "KhPI" - Bulletin of the National tech. HPI University, vol. 24 (1246), pp. 153-158.

Yurkiv N. Ya.& Vasylchak S. V. and Struchok N. M. (2014). Vzaiemozviazok strukturnykh elementiv ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva z urakhuvanniam kompleksu marketynhu [Relationship of structural elements of economic security of the enterprise taking into account the marketing complex]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy - Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, vol. 24, pp. 175-179. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnltu_2014_24.9_34

Marschner D. C., McCarthy E. J. (1972) Basic Marketing: A Managerial Approach. Journal of Marketing, vol. 36, p. 106.

Переглядів статті: 18
Завантажень PDF: 11
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Станкевич, М. (2025). ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ. Цифрова економіка та економічна безпека, (1 (16), 392-396. https://doi.org/10.32782/dees.16-59