ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ РОЗВИТКУ СТАРТАПІВ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ
Анотація
У статті визначено та здійснено характеристику інноваційних маркетингових інструментів необхідних для успішної реалізації стартапів в сучасних умовах. В сучасних умовах, стартапи слугуватимуть підґрунтям для швидкого економічного розвитку та повоєнного відновлення економіки України. Здійснено структуризацію маркетингового процесу для стартапу, яка передбачала його поділ на кілька етапів, в залежності від яких застосовуються ті чи інші інструменти цифрового маркетингу. Обґрунтовано, що збір інформації про потенційних або існуючих клієнтів є важливим етапом дослідження ринку і не тільки на етапі створення стартапу, а й протягом періоду його реалізації. Проаналізовано основні методи отримання зворотного зв’язку від споживачів потенційного стартапу. Доведено, що розробка та впровадження заходів щодо формування та впровадження комплексу маркетингу стартапу потребує розробки та запровадження ефективної моделі цифрового маркетингу, що обумовлено сучасними тенденціями. Здійснено аналіз динаміки інтернет-користувачів в Україні протягом останніх років, а також аналіз динаміки користувачів соціальних мереж, що дозволило обґрунтувати доцільність просування стартапу у соціальних мережах, для яких характерна найбільша динаміка зростання користувачів, та виокремити ключові заходи, які забезпечать успіх такого роду процесу. З огляду на важливість процесу формування унікальної ціннісної пропозиції для успіху стартапу запропоновано покрокову інструкцію для рекомендації для її створення. Виокремлено ключові критерії, яким повинна відповідати унікальна ціннісна пропозиція. На основі проведеного теоретичного аналізу обґрунтовано, що основним завданням стартапу є не тільки визначення ефективної ціннісної пропозиції, а її чітке донесення до цільової аудиторії. Встановлено, що важливим аспектом успіху стартапу є також перевірка ціннісної пропозиції перед презентацією для інвесторів та споживачів. В ході дослідження запропоновано методику та шкалу оцінювання ціннісної пропозиції. Сформовано перелік основних помилок, яких зазвичай припускаються стартапери і як їх уникати.
Посилання
Hnylytska Franchuk V., Melnyk S., Nakonechna N., Leskiv H., Hobela V. (2022). Security-oriented model of business risk assessment. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 4 (45), pp. 202–210. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.45.2022.3838
Ortynskyi V., Tsymbaliuk M., Hobela, V., Kashchuk M. Legal support of socio-economic development model genesis in post-industrial society. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 5 (40), pp. 535–545. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.245212
Hur`ianov A.B. (2011) Systemnyi pidkhid do stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvom [Systemic approach to strategic enterprise management]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, no. 34, pp. 274 – 277.
Yak zminyuvavsya ukrayinskyy digital vprodovzh 5 rokiv (2021) [How Ukrainian digital changed over the course of 5 years]. Available at: https://sostav.ua/publication/yak-zm-nyuvavsya-ukra-nskij-digital-vprodovzh-5-rok-v-90702.html. (in Ukrainian)
Digital 2021: Global Internet Use Accelerates (2021). Available at: https://wearesocial.com/blog/2021/01/digital-2021-the-latestinsights-into-the-state-of-digital.
Marchuk O. O. (2018) Tsyfrovyy marketynh yak innovatsiynyy instrument upravlinnya [Digital marketing as an innovative management tool]. Ekonomika i suspilstvo, no. 17, pp. 296–299. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43.(in Ukrainian)
Uholkova O. Z. (2021) Tsyfrovyy marketynh i sotsialʹni merezhi [Digital marketing and social networks]. Menedzhment ta pidpryyemnytstvo v Ukrayini: etapy stanovlennya i problemy rozvytku, no 3 (1). Available at: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/jun/23786/menedzhment121-148-154.pdf.(in Ukrainian)
Yatsyuk D. V. (2015) Tsyfrovyy marketynh: maybutnye marketynhovykh komunikatsiy v brendynhu [Digital marketing: the future of marketing communications in branding]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no. 7. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/7_2015/16.pdf.(in Ukrainian)
Oklander M. A., Romanenko O. O. (2015) Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid internet-marketynhu [Specific differences between digital marketing and Internet marketing]. Ekonomichnyy visnyk NKTK KPI, no. 12, pp. 362–371. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/47234185.pdf.(in Ukrainian)
Pidtrymka biznesu pid chas viyny: 5 rishen vid Mintsyfry (2022) [Business support during wartime: 5 solu-tions fro the Ministry of Digital]. Available at: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/06/10/688040.(in Ukrainian)
Hranty dlya ukrayinskykh startapiv, maloho ta serednoho biznesu (2022) [Grants for Ukrainian startups, small and medium-sized businesses]. Available at: https://www.the-village.com.ua/village/business/finance/327911-granti-dlya-biznesu.(in Ukrainian)
Global Chatbot Market worth over $1.34bn by 2024(2022). Available at: https://www.gminsights.com/pressrelease/chatbot-market.
Cisco Annual Internet Report (2018–2023) White Paper (2020). Available at: https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/executive-perspectives/annual-internet-report/white-paper-c11-741490.html.
Hobela V.V., Ivanyshyn T.Ya. (2024) Improving the marketing activity of the enterprise: theoretical and applied principles. Ekonomika ta suspilstvo, no. 64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-44
Hnylytska Franchuk V., Melnyk S., Nakonechna N., Leskiv H., Hobela V. Security-oriented model of business risk assessment. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. Vol. 4 (45). P. 202–210. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.45.2022.3838
Ortynskyi V., Tsymbaliuk M., Hobela, V., Kashchuk M. Legal support of socio-economic development model genesis in post-industrial society. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. Том 5. № 40. С. 535–545. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.245212
Гур`янов А.Б. Системний підхід до стратегічного управління підприємством. Вісник економіки транспорту і промисловості. № 34. 2011. С. 274 – 277.
Як змінювався український digital впродовж 5 років. sostav.ua, 2021. URL: https://sostav.ua/publication/yak-zm-nyuvavsya-ukra-nskij-digital-vprodovzh-5-rok-v-90702.html.
Digital 2021: Global Internet Use Accelerates. wearesocial.com, 2021. URL: https://wearesocial.com/blog/2021/01/digital-2021-the-latestinsights-into-the-state-of-digital.
Марчук О. О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління. Економіка і суспільство. 2018. № 17. С. 296–299. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43.
Уголькова О. З. Цифровий маркетинг і соціальні мережі. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2021. № 3 (1). URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/jun/23786/menedzhment121-148-154.pdf.
Яцюк Д. В. Цифровий маркетинг: майбутнє маркетингових комунікацій в брендингу. Інвестиції: прак-тика та досвід. 2015. № 7. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/7_2015/16.pdf.
Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-марке-тингу. Економічний вісник НКТК КПІ. 2015. № 12. С. 362–371. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/47234185.pdf.
Підтримка бізнесу під час війни: 5 рішень від Мінцифри. 2022. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/06/10/688040.
Гранти для українських стартапів, малого та середнього бізнесу. the-village.com.ua, 2022. URL: https://www.the-village.com.ua/village/business/finance/327911-granti-dlya-biznesu.
Global Chatbot Market worth over $1.34bn by 2024. gminsights.com, 2022. URL: https://www.gminsights.com/pressrelease/chatbot-market.
Cisco Annual Internet Report (2018–2023) White Paper. cisco.com, 2020. URL: https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/executive-perspectives/annual-internet-report/white-paper-c11-741490.html
Гобела В. В., Іванишин Т. Я. Improving the marketing activity of the enterprise: theoretical and applied principles. Економіка та суспільство. 2024. № 64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-44